Wieża z 1900 roku.
Nieczynna, dobry stan zachowania.
Kolejowa wieża ciśnień - Wrocki
Kolejowa wieża ciśnień - Wrocki
- Załączniki
-
- P1020213.jpg (147.63 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020214.jpg (65.65 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020215.jpg (74.73 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020216.jpg (126.62 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020217.jpg (137.5 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020218.jpg (119.38 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020219.jpg (175.63 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020220.jpg (130.84 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020221.jpg (127.13 KiB) Przejrzano 4377 razy
-
- P1020222.jpg (132.28 KiB) Przejrzano 4377 razy
Z harcerskim pozdrowieniem
SALAMON
SALAMON
Re: Kolejowa wieża ciśnień - Wrocki
Dla zainteresowanych wieżami ciśnień mogę podpowiedzieć że kilka lat temu ukazał się model (kartonowy bodajże) dokładnie tej wieży ciśnień - ze stacji Wrocki. Osobno można dokupić też model dworca - akurat stacji Słonecznik na nieistniejącej już dziś linii Ostróda - Miłomłyn - Morąg - te dworce (poza detalami) były standaryzowane i można je spotkać na dawnych lokalnych liniach w całym obszarze dawnego zaboru pruskiego; słyszałem określenie "lenzowskie" - to od nazwy firmy budującej i eksploatującej takie linie.
Jako ciekawostkę podam, iż pociąg towarowy, który zderzył się z pasażerskim w okolicy Otłoczyna (myślę tu o najtragiczniejszej katastrofie kolejowej PKP) zmierzał właśnie do stacji Wrocki.
Jako ciekawostkę podam, iż pociąg towarowy, który zderzył się z pasażerskim w okolicy Otłoczyna (myślę tu o najtragiczniejszej katastrofie kolejowej PKP) zmierzał właśnie do stacji Wrocki.