Mosty przy dawnej papierni
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Mosty przy dawnej papierni
Budowany prawie 10 lat temu, jest obecnie częścią trasy W-Z. Ma obiecane towarzystwo. Za czas, raczej wciąż nie określony, zyska po swojej wschodniej stronie 'bliźniaka'. Drobną ciekawostką są schodki, zejścia pod most. Korzystanie z nich utrudniają przeszkody w postaci barierek. To być może pozostałość po czasach, (tak się kiedyś działo w okresach zimowych, przy moście kr. Jadwigi - zejścia schodami były blokowane), w których 'oszczędzano' na np. odśnieżaniu takich schodów.
- Załączniki
-
- Widok od strony zachodniej.
- P1.JPG (69.88 KiB) Przejrzano 9633 razy
-
- Widok od strony wschodniej.
- P2.JPG (121.18 KiB) Przejrzano 9633 razy
-
- Wspomniana barierka grodząca zejście schodami.
- P3.JPG (100.91 KiB) Przejrzano 9633 razy
-
- Pozostałość po drodze dojazdowej do 'starego mostu'.
- P4.JPG (86.12 KiB) Przejrzano 9633 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni.
^^^ Coś mi się zdaje, że ta droga dojazdowa, była bardziej po prawej stronie, w obecnych chaszczach. Teraz tam jest na końcu barierka. Tak mi to się wydaje, po obejrzeniu widoku 'ostatniego momentu', w którym oba mosty, stary drewniany i nowy budowany, stały równocześnie obok siebie.
Kawałek filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=c2hyv-5im8E
Kawałek filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=c2hyv-5im8E
- Załączniki
-
- S 1.JPG (86.98 KiB) Przejrzano 9616 razy
-
- Kadr z VHS
- mostsiedlecka.JPG (50.37 KiB) Przejrzano 9616 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Droga dojazdowa do starego mostu jest widoczna z obu stron rzeki. Wstawiam jeszcze jeden kard z tego filmu.
Ten most, mimo że drewniany, to nie był pierwotny przedwojenny lub odbudowany po wojnie most z tego miejsca. Był on zbudowany w latach 70 -tych przez saperów w miejsce starego mostu, który był bardzo wąski, niski i w złym stanie, nie pamiętam, czy nawet nie było tam świateł do sterowania ruchem. Miał nawierzchnię z desek.
Ten most, mimo że drewniany, to nie był pierwotny przedwojenny lub odbudowany po wojnie most z tego miejsca. Był on zbudowany w latach 70 -tych przez saperów w miejsce starego mostu, który był bardzo wąski, niski i w złym stanie, nie pamiętam, czy nawet nie było tam świateł do sterowania ruchem. Miał nawierzchnię z desek.
- Załączniki
-
- 3.JPG (37.39 KiB) Przejrzano 9611 razy
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Hrab pisze:Ten most, mimo że drewniany, to nie był pierwotny przedwojenny lub odbudowany po wojnie most z tego miejsca. Był on zbudowany w latach 70 -tych przez saperów w miejsce starego mostu, który był bardzo wąski, niski i w złym stanie
^^^ Pamiętam budowę tego 'mostu saperskiego', ale nie mogę sobie przypomnieć tego 'starego'.
Czy taki tam był? "Kładkę" pamiętam dobrze. Była solidna. Nie pamiętam innej możliwości przedostania się na druga stronę, - tylko po niej. Na starszych mapach, zaznaczona jest tylko ta kładka. Więc tym bardziej zaczynam wątpić w istnienie tam, nawet słabego, wąskiego mostu.
Ta kładka występuje na tylko dwóch, znanych mi zdjęciach. Jedno, które już pokazałem, 'zmontowałem' z kadrów na starym filmie. Drugie, znalazłem jakiś czas temu w necie, (nie pamiętam już, czy na 'WB','SB', czy gdzie indziej). Pokazuje grupę młodych dziewczyn, z tą właśnie kładką w tle. W głębi, w lewej części zdjęcia, widać domki na ul. Żeglarskiej.
Obecnie, po kładce, zachował się tylko kawałek betonowego przyczółka, na końcu cypla.
- Załączniki
-
- kładka.JPG (16.27 KiB) Przejrzano 9589 razy
-
- Jachcice.JPG (75.31 KiB) Przejrzano 9589 razy
-
- po kładce 0.JPG (96.09 KiB) Przejrzano 9589 razy
-
- po kładce 1.JPG (93.87 KiB) Przejrzano 9589 razy
-
- po kładce 2.JPG (134.75 KiB) Przejrzano 9589 razy
-
- po kładce 3.JPG (120.42 KiB) Przejrzano 9589 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Po prawej bocznica kolejowa do papierni, po lewej sama papiernia, oraz dwa mosty.
- Załączniki
-
- Mosty z biegiem rzek, Brda i Kanał Bydgoski tom II
- Schowek01.jpg (113.05 KiB) Przejrzano 9585 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Jest założony na Forum dział mostowy, a wstawiacie pięć mostów do jednego wątku.
Jak nieco poszerzyć koło, to wokół papierni zbierze się ich dziesięć lub więcej. Kto się w tym połapie za jakiś czas?
Według mnie kładka to jedna rzecz, a pierwotny drewniany most drogowy, to rzecz druga. Kładka była stara, przedwojenna i była na samym cyplu przy wlocie kanału. Potem nieco w górę rzeki, czyli miedzy dawną kładką, a obecnym betonowym mostem, zbudowano drewniany most drogowy. Był on wąski i niski. Wydaje mi się, że jednokierunkowy. Może pochodził z lat 50-tych, 60-tych. W połowie lat 70-tych (raczej drugiej) saperzy w ekspresowym tempie zbudowali nowy most drewniany, wyższy i dwukierunkowy. To ten na zdjęciach z filmiku. Nie pamiętam, czy był wybudowany na miejscu starego, czy obok, ale raczej tuz obok, niemal stycznie do starego, by nie likwidować przeprawy w tym miejscu na czas budowy.
Kładka w kolorze brązu, most na niebiesko
Jak nieco poszerzyć koło, to wokół papierni zbierze się ich dziesięć lub więcej. Kto się w tym połapie za jakiś czas?
Według mnie kładka to jedna rzecz, a pierwotny drewniany most drogowy, to rzecz druga. Kładka była stara, przedwojenna i była na samym cyplu przy wlocie kanału. Potem nieco w górę rzeki, czyli miedzy dawną kładką, a obecnym betonowym mostem, zbudowano drewniany most drogowy. Był on wąski i niski. Wydaje mi się, że jednokierunkowy. Może pochodził z lat 50-tych, 60-tych. W połowie lat 70-tych (raczej drugiej) saperzy w ekspresowym tempie zbudowali nowy most drewniany, wyższy i dwukierunkowy. To ten na zdjęciach z filmiku. Nie pamiętam, czy był wybudowany na miejscu starego, czy obok, ale raczej tuz obok, niemal stycznie do starego, by nie likwidować przeprawy w tym miejscu na czas budowy.
Kładka w kolorze brązu, most na niebiesko
- Załączniki
-
- Most i kładka.JPG (159.27 KiB) Przejrzano 9565 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni.
@ Bydziak
- foto - wspaniałe - znalezisko rozwiewające wszelkie, ewentualne, wątpliwości.
@Hrab
Skoro temat o mostach, nie rozumiem dlaczego nie opiewasz wspaniałego mostu i „głównej przeprawy mostowej w tym rejonie”,
na terenach Petersona, o którym z takim zacięciem pisałeś tutaj:
viewtopic.php?f=101&t=6236&p=42523&hilit=most#p42523
- foto - wspaniałe - znalezisko rozwiewające wszelkie, ewentualne, wątpliwości.
@Hrab
Skoro temat o mostach, nie rozumiem dlaczego nie opiewasz wspaniałego mostu i „głównej przeprawy mostowej w tym rejonie”,
na terenach Petersona, o którym z takim zacięciem pisałeś tutaj:
viewtopic.php?f=101&t=6236&p=42523&hilit=most#p42523
Te ceglane słupy widać na zdjęciu płotu wzdłuż ślepego odcinka ulicy Młyńskiej prowadzącej kiedyś do dolnego młyna i dalej przez most na drugą stronę Brdy. Tu właśnie była kiedyś główna przyprawa mostowa w tym rejonie o znaczeniu takim jak dzisiaj betonowy most Waleriana Hypszera.
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Myślę, że układ, który tam opisałem i poparłem mapką, nie był nigdy w rzeczywistości zrealizowany i most był jednak po drugiej stronie kanału, czyli w miejscu kładki. Ta mapa była opracowana jeszcze na etapie budowy kanału i minęła się z późniejszą rzeczywistością o jakieś 30 metrów.
Mam więcej mapek z tej okolicy. Wstawię je. Różnie wyglądały przeprawy w tym miejscu.
W kwestii mostu drewnianego powyżej kładki (w górę rzeki), to jeździłem tędy (przez ten most) w tamtych latach 3 razy w tygodniu rowerem na działkę przy Głuchej i pamiętam, że był stary most i potem nowy. Pamiętam budowę. Nie pamiętam na pewno, czy powstał na tym samym miejscu i tych samych palach, czy tuż obok, czy to była generalna modernizacja, czy odbudowa, czy budowa nowego obok starego.
Mam więcej mapek z tej okolicy. Wstawię je. Różnie wyglądały przeprawy w tym miejscu.
W kwestii mostu drewnianego powyżej kładki (w górę rzeki), to jeździłem tędy (przez ten most) w tamtych latach 3 razy w tygodniu rowerem na działkę przy Głuchej i pamiętam, że był stary most i potem nowy. Pamiętam budowę. Nie pamiętam na pewno, czy powstał na tym samym miejscu i tych samych palach, czy tuż obok, czy to była generalna modernizacja, czy odbudowa, czy budowa nowego obok starego.
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Mapki z różnych lat. Także zdjęcia lotnicze. W sumie w tym miejscu, czy raczej rejonie, mówimy o przynajmniej czterech lokalizacjach różnych mostów na Brdzie, włącznie z mostem betonowym, nie licząc tej wątpliwej (raczej teoretycznej) z 1914 roku.
- Załączniki
-
- 1908.JPG (194.45 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1914.JPG (191.3 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1921.JPG (185.91 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1933 WIG.JPG (197.14 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1933.JPG (197.2 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1937.JPG (188.17 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1939.JPG (196.92 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1941 LOTNICZE.JPG (180.94 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1941.JPG (193.12 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1944 LOTNICZE.JPG (180.25 KiB) Przejrzano 9551 razy
-
- 1945 pol.JPG (196.69 KiB) Przejrzano 9551 razy
- Maciej Kulesza
- brak
- Posty: 1434
- Rejestracja: poniedziałek, 1 cze 2009, 21:08
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Pięknie Panowie. Doskonale! Gratuluję!
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Na mapce z 1914 jest zaznaczony most, dla mnie 'tajemniczy'. Chciałem później o niego spytać, no ale skoro się tu w temacie pokazał...
Miejsce sprawia wrażenie, że był on tam przed zbudowaniem Nowego Kanału. I być może to zmiany w tamtym rejonie, spowodowane budową nowej drogi wodnej i korektą koryta Brdy, wymusiły jego rozbiórkę. Chyba nie zachowały się żadne jego zdjęcia czy rysunki.

Wracając do map pokazanych przez Hraba:
1908 - nie ma przepraw.
1914 - 'tam' nie ma
1921 - pojawiła się kładka
2x1933 - raz kładka jest, raz nie
Ciekawie to wygląda w 1937. Odbieram to jak projektowaną przeprawę.
Na mapce z 1939r., 'zrezygnowano' z pokazania projektu.
Mapa z 1941 i oba zdjęcia lotnicze, wyraźnie pokazują, że w okupację powstał jednak tam, ten wcześniej projektowany most. Na mapce z 1945r. już go nie ma. Został wysadzony?
Ten tajemniczy most pokazywany jest jakieś 400m w górę rzeki, licząc od 'cypla z kładką'. Nie jest więc 'tym' brakującym, przy obecnym nowym, po wschodniej stronie.
Miejsce sprawia wrażenie, że był on tam przed zbudowaniem Nowego Kanału. I być może to zmiany w tamtym rejonie, spowodowane budową nowej drogi wodnej i korektą koryta Brdy, wymusiły jego rozbiórkę. Chyba nie zachowały się żadne jego zdjęcia czy rysunki.

Wracając do map pokazanych przez Hraba:
1908 - nie ma przepraw.
1914 - 'tam' nie ma
1921 - pojawiła się kładka
2x1933 - raz kładka jest, raz nie
Ciekawie to wygląda w 1937. Odbieram to jak projektowaną przeprawę.
Na mapce z 1939r., 'zrezygnowano' z pokazania projektu.
Mapa z 1941 i oba zdjęcia lotnicze, wyraźnie pokazują, że w okupację powstał jednak tam, ten wcześniej projektowany most. Na mapce z 1945r. już go nie ma. Został wysadzony?
Ten tajemniczy most pokazywany jest jakieś 400m w górę rzeki, licząc od 'cypla z kładką'. Nie jest więc 'tym' brakującym, przy obecnym nowym, po wschodniej stronie.
- Załączniki
-
- Hraba.JPG (51.08 KiB) Przejrzano 9530 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni.
Nic nie wskazuje na to, żeby przed zbudowaniem odcinka nowego kanału, istniała w tym rejonie jakakolwiek przeprawa mostowa.
Trudno się dziwić - teren pozamiejski, niezbyt gęsto zaludniony, domostwa przyległe do Brdy z pewnością posiadały własne łodzie,
a transport „przemysłowy” obsługiwała rzeka i kolejka wąskotorowa.
Praktycznie nie było tam wtedy miejsca na most, bo pomiędzy cegielnią Bollmanna i młynem Petersona, funkcjonowała jeszcze
jedna cegielnia, która po likwidacji stała się kopalnią gliny dowożonej następnie krypami do zakładów na terenie miasta.
(żywot tego wyrobiska zakończyła budowa nowego odcinka kanału).
Można przypuszczać, że most, w tamtych czasach, wydawał się rzeczą mało potrzebną,
a biorąc pod uwagę ruch na rzece, wręcz zawalidrogą. (spław drewna z Borów tucholskich + transporty gliny z wielu ukopów
położonych na Czyżkówku + transport wyrobów ceglarskich itp.)
Budowa nowego odcinka kanału to tylko część ogromnej i kosztownej, obliczonej na lata inwestycji – przebudowy bydgoskiego
węzła wodnego. (jaz walcowy, śluza miejska, przebudowa - podwyższenie mostów, regulacja koryta Brdy)
Zapewne kompleksowy plan przebudowy obejmował również budowę mostu na Czyżkówku, ale najprawdopodobniej z przyczyn
finansowych, most ten nigdy nie powstał.
Dla zapewnienia szybkiej i efektywnej obsługi nowego odcinka kanału, konieczne było sprawne przemieszczanie się burłaków
z jego lewego brzegu na lewy brzeg Brdy. Stąd kładka, którą zapewne zbudował Urząd Wodny (Wasserbauamt), a nie miasto.
(występująca gdzieniegdzie nazwa - „kładka burłaków”).
Plan miasta z 1914 roku ukazuje nie tylko stan istniejący, ale i wiele dopiero planowanych obiektów i rozwiązań,
którym nie było dane powstać. (np. przedmiotowy most, sieć ulic w kwartale Jackowskiego/Śląska/Graniczna,
uliczki w miejscu dzisiejszego basenu „Astorii”).
Główną przyczyną zaniechania tych zamierzeń był, najprawdopodobniej, wybuch I WŚ.
Trudno się dziwić - teren pozamiejski, niezbyt gęsto zaludniony, domostwa przyległe do Brdy z pewnością posiadały własne łodzie,
a transport „przemysłowy” obsługiwała rzeka i kolejka wąskotorowa.
Praktycznie nie było tam wtedy miejsca na most, bo pomiędzy cegielnią Bollmanna i młynem Petersona, funkcjonowała jeszcze
jedna cegielnia, która po likwidacji stała się kopalnią gliny dowożonej następnie krypami do zakładów na terenie miasta.
(żywot tego wyrobiska zakończyła budowa nowego odcinka kanału).
Można przypuszczać, że most, w tamtych czasach, wydawał się rzeczą mało potrzebną,
a biorąc pod uwagę ruch na rzece, wręcz zawalidrogą. (spław drewna z Borów tucholskich + transporty gliny z wielu ukopów
położonych na Czyżkówku + transport wyrobów ceglarskich itp.)
Budowa nowego odcinka kanału to tylko część ogromnej i kosztownej, obliczonej na lata inwestycji – przebudowy bydgoskiego
węzła wodnego. (jaz walcowy, śluza miejska, przebudowa - podwyższenie mostów, regulacja koryta Brdy)
Zapewne kompleksowy plan przebudowy obejmował również budowę mostu na Czyżkówku, ale najprawdopodobniej z przyczyn
finansowych, most ten nigdy nie powstał.
Dla zapewnienia szybkiej i efektywnej obsługi nowego odcinka kanału, konieczne było sprawne przemieszczanie się burłaków
z jego lewego brzegu na lewy brzeg Brdy. Stąd kładka, którą zapewne zbudował Urząd Wodny (Wasserbauamt), a nie miasto.
(występująca gdzieniegdzie nazwa - „kładka burłaków”).
Plan miasta z 1914 roku ukazuje nie tylko stan istniejący, ale i wiele dopiero planowanych obiektów i rozwiązań,
którym nie było dane powstać. (np. przedmiotowy most, sieć ulic w kwartale Jackowskiego/Śląska/Graniczna,
uliczki w miejscu dzisiejszego basenu „Astorii”).
Główną przyczyną zaniechania tych zamierzeń był, najprawdopodobniej, wybuch I WŚ.
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
Nie daje mi spokoju most istniejący na zdjęciach z okupacji. Na zdjęciu satelitarnym można się dopatrzyć czegoś na kształt zachowanego po nim przyczółka, po lewej stronie Brdy. (W czerwonym kole) Wybrałem się tam by to zobaczyć. Do brzegu rzeki poszedłem uliczką "Jednostronną" 
Niemiły deszczyk, utrudniał stąpanie po skośnym, trawiasto-gliniastym, śliskim brzegu. Zasieki z krzewów też dawały się we znaki. Po dojściu do właściwego miejsca okazało się że nic tam nie ma! Można najwyżej dostrzec 'murki oporowe', zbudowane zapewne przez użytkowników działek.

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem, gdzie praktycznie ten most mógł się znajdować. Po prawej stronie Brdy, w miejscu jego teoretycznego przyczółka, są jakieś 'betony'. Inne, można zobaczyć również w miejscu oznaczonym żółtym kołem. (Zbliżenie na ostatnim zdjęciu).
Trudno określić czy te 'ruiny', w miejscu, czy pobliżu miejsca dawnego mostu, są rzeczywiście po nim pamiątką.
Niemiły deszczyk, utrudniał stąpanie po skośnym, trawiasto-gliniastym, śliskim brzegu. Zasieki z krzewów też dawały się we znaki. Po dojściu do właściwego miejsca okazało się że nic tam nie ma! Można najwyżej dostrzec 'murki oporowe', zbudowane zapewne przez użytkowników działek.

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem, gdzie praktycznie ten most mógł się znajdować. Po prawej stronie Brdy, w miejscu jego teoretycznego przyczółka, są jakieś 'betony'. Inne, można zobaczyć również w miejscu oznaczonym żółtym kołem. (Zbliżenie na ostatnim zdjęciu).
Trudno określić czy te 'ruiny', w miejscu, czy pobliżu miejsca dawnego mostu, są rzeczywiście po nim pamiątką.
- Załączniki
-
- beton 1.JPG (54.8 KiB) Przejrzano 9468 razy
-
- beton 2.JPG (110.71 KiB) Przejrzano 9468 razy
-
- beton 3.JPG (91.94 KiB) Przejrzano 9468 razy
- szczepan522
- brak
- Posty: 288
- Rejestracja: piątek, 20 maja 2011, 07:38
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Mosty przy dawnej papierni
Na mapie z roku 1939 jest napisane wyraźnie "Most Drewniany Prowizoryczny". kolejne lata i kolejne mapy pokazuję że, w tym miejscu jest już papiernia, tudzież zwarta zabudowa papierni.
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
Napisałeś:
... a pokazałeś mapkę z 1937. Trudno ocenić, czy w 1937, to był tylko projekt, czy też most powstał. Ale na późniejszych mapkach go już nie ma (np 1939). Na zdjęciach z 1941 i 1944 znów on jest. Może był zbudowany w czasie okupacji i niekoniecznie drewniany.

Na tych zdjęciach widać, jak złudne może być porównywanie 'wielkości' mostów. Na pierwszym, ten 'zagadkowy', wydaje się być masywniejszy od ledwie widocznej 'kładki' przy cyplu. Na drugim zdjęciu, kładka wygląda solidniej.
szczepan522 pisze:Na mapie z roku 1939 jest napisane wyraźnie "Most Drewniany Prowizoryczny". (...)
... a pokazałeś mapkę z 1937. Trudno ocenić, czy w 1937, to był tylko projekt, czy też most powstał. Ale na późniejszych mapkach go już nie ma (np 1939). Na zdjęciach z 1941 i 1944 znów on jest. Może był zbudowany w czasie okupacji i niekoniecznie drewniany.

Na tych zdjęciach widać, jak złudne może być porównywanie 'wielkości' mostów. Na pierwszym, ten 'zagadkowy', wydaje się być masywniejszy od ledwie widocznej 'kładki' przy cyplu. Na drugim zdjęciu, kładka wygląda solidniej.
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Re: Mosty przy dawnej papierni
Sprawdziłem, co widać na moim filmie, sprzed nieco ponad dziesięciu lat. W jednym ujęciu 'złapałem' te obecne 'betony'. Okazuje się, że był to budynek, jak sądzę, ujęcia wody do papierni. Jakaś pewnie 'pompownia'. 
- Załączniki
-
- pompownia.JPG (45.37 KiB) Przejrzano 9428 razy
- szczepan522
- brak
- Posty: 288
- Rejestracja: piątek, 20 maja 2011, 07:38
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Mosty przy dawnej papierni
Tak mój błąd
Mapa z roku 1939 jest mało dokładna... Most po prostu jest pominięty.

Tak powinno być pierwotnie, a znak zapytania w miejscu mostu, to moim zdaniem projektowana ulica z mostem który powstał niedawno i zacząłeś od niego wątek. Tak powinno to wyglądać...

Późniejsze lata pokazują że most istnieje (istniał) lecz jest pomijany. Podejrzewam że był mało atrakcyjny lokalizacyjnie ale łączy ze sobą dwie ulice Siedlecką oraz Zamkniętą. Co się z nim faktycznie stało ?
Mapa z roku 1939 jest mało dokładna... Most po prostu jest pominięty.
Tak powinno być pierwotnie, a znak zapytania w miejscu mostu, to moim zdaniem projektowana ulica z mostem który powstał niedawno i zacząłeś od niego wątek. Tak powinno to wyglądać...
Późniejsze lata pokazują że most istnieje (istniał) lecz jest pomijany. Podejrzewam że był mało atrakcyjny lokalizacyjnie ale łączy ze sobą dwie ulice Siedlecką oraz Zamkniętą. Co się z nim faktycznie stało ?
Re: Mosty przy dawnej papierni
BYDZIAK 1958 pisze:Sprawdziłem, co widać na moim filmie, sprzed nieco ponad dziesięciu lat. W jednym ujęciu 'złapałem' te obecne 'betony'. Okazuje się, że był to budynek, jak sądzę, ujęcia wody do papierni. Jakaś pewnie 'pompownia'.
Pobór czystej wody.
http://1.bp.blogspot.com/-iEufATVDGbg/U ... a20000.jpg
Re: Mosty przy dawnej papierni
Znalazłem zdjęcie mostu, z lat 1975-77 (niestety wówczas zdjęć nie opisywałem
). O ile pamiętam, był jednokierunkowy.
- Załączniki
-
- most.jpg (165.74 KiB) Przejrzano 9193 razy
Re: Mosty przy dawnej papierni
Ten wieżowiec to w papierni? Ja zapamiętałem, że wymieniono marny most na lepszy. A tu wygląda odwrotnie. Może chodziło o tę jednokierunkowość? A może to nie to miejsce?