Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Polecam obejrzenie filmików na tym profilu.
http://www.youtube.com/user/umiarify/videos
Człowiek ten zajmował się odbudową zabytkowych samochodów, a obecnie, kiedy jest już na emeryturze zajmuje się modelarstwem. W Expressie Bydgoskim z 22 czerwca znajduje się artykuł na całą stronę poświęcony owemu konstruktorowi.
ps. jak znajdę w necie oprogramowanie do mojego telefonu, to wrzucę zdjęcia tego artykułu.
http://www.youtube.com/user/umiarify/videos
Człowiek ten zajmował się odbudową zabytkowych samochodów, a obecnie, kiedy jest już na emeryturze zajmuje się modelarstwem. W Expressie Bydgoskim z 22 czerwca znajduje się artykuł na całą stronę poświęcony owemu konstruktorowi.
ps. jak znajdę w necie oprogramowanie do mojego telefonu, to wrzucę zdjęcia tego artykułu.
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Kilka zdjęć Simsona Duo ;








Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Wymowna jest ta reklamówka na siedzeniu 
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Były sobie Żuczki 3

Cmentarz , ul. Ludwikowo.

Cmentarz , ul. Ludwikowo.
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Jest to przyczepa strażacka na dodatkowy sprzęt gaśniczy.
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
R-20 to chyba około 1977r
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
MWS pisze:AERO pisze:... Pamiętam , że jeszcze w latach 70 i 80 , można było spotkać takie dziwne pojazdy na ulicach naszego miasta ;
Silnik motocyklowy , chyba Jawy .
Czy ktoś jeszcze je pamięta i może coś więcej o nich wie ? ....
To trójkołowe cudo zwało się Velorex i było produkowane w Czechosłowacji w latach 1945-1973, jako pojazd inwalidzki.
Więcej - http://pl.wikipedia.org/wiki/Velorex
Do dzisiaj istnieją fankluby tego pojazdu -
http://www.velorex.com/
http://www.youtube.com/watch?v=LY7C7Y2Z ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=eUJP9H-YT-I
Stoi u siostrzeńca na podwórku i czeka na lepsze czasy


Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Tak się złożyło, że dawno tu nie zaglądałem .
Grzegorz.
Sprawiłeś nam niespodziankę tymi fotkami.
Rarytasik !
Ostatnio napotkane ;
Okolice Mroczy .

Szubin ;



Bydgoszcz ul. Kleina.

Ul. Łęczycka


Jaguara już od kilku tygodni tam nie ma.
Grzegorz.
Sprawiłeś nam niespodziankę tymi fotkami.
Rarytasik !
Ostatnio napotkane ;
Okolice Mroczy .

Szubin ;



Bydgoszcz ul. Kleina.

Ul. Łęczycka


Jaguara już od kilku tygodni tam nie ma.
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Elbląska, dziwna przyczepka.

Spacerowa:





Spacerowa:




Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Pilnie strzeżone pojazdy wojskowe w pewnej, pobliskiej jednostce wojskowej.
Jedyna fotka.

Miejscowi ochroniarze , byli łaskaw wykrzyczeć , że wykonywanie takich zdjęć jest surowo zabronione i że mogę zostać aresztowany
Grozi mi również zsyłka takim oto , świeżo wyremontowanym pojazdem,
....na wschodnie krańce pewnego mocarstwa ,
gdzie chleb ...robi się na miejscu

To , że zmieniły się okoliczności geopolityczne i że jednostka ta i przedstawione tu "tajne" obiekty są usytuowane przy dojazdowej drodze do miasta, ....nie miało już znaczenia .
Jedyna fotka.

Miejscowi ochroniarze , byli łaskaw wykrzyczeć , że wykonywanie takich zdjęć jest surowo zabronione i że mogę zostać aresztowany
Grozi mi również zsyłka takim oto , świeżo wyremontowanym pojazdem,
....na wschodnie krańce pewnego mocarstwa ,gdzie chleb ...robi się na miejscu

To , że zmieniły się okoliczności geopolityczne i że jednostka ta i przedstawione tu "tajne" obiekty są usytuowane przy dojazdowej drodze do miasta, ....nie miało już znaczenia .
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Spych z pierwszej fotki stoi w Chełmnie przy dawnej jedynce.
Jesli przepisy zabraniają fotografowania instalacji wojskowych, to nawet wojskowego traktora stojącego na wojskowym terenie formalnie nie można sfocić.
Jesli przepisy zabraniają fotografowania instalacji wojskowych, to nawet wojskowego traktora stojącego na wojskowym terenie formalnie nie można sfocić.
Situation Normal All F....... Up
-
monter1951
- brak
- Posty: 444
- Rejestracja: niedziela, 26 lut 2012, 19:38
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
krajan pisze:Syrena pickup?
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/3/qd/r ... RsJpUX.jpg
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/3/qd/r ... fdeBDX.jpg
Stoją te autka już kilkanaście lat, pewnie niedługo się rozpadną. Zielsko je zarośnie i w ciszy i spokoju wśród śpiewu ptasząt rdza je schrupie.
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Wąbrzeska/Brzeska dwa żuczki




Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Pamiętacie takie wozy
Jeszcze nie tak dawno po bydgoskich ulicach śmigały wożąc nas do szkoły, pracy, na zakupy
Obecnie stoją zaniedbane w Muzeum Komunikacji w Paterku
Jelcz M11 #3640


Ikarus 280 #3610

Ikarus 260 #3756


Ikarus 280 #3569

Ikarus 280 #3421



Więcej fotek z Paterka jakby kogoś temat interesował
http://www.fotosik.pl/u/spooney/zdjecia
Ps. moderator niech wybaczy nieco większe fotki niż regulamin dopuszcza 900 zamiast 800, chyba nie rozsadzi Wam monitorów
dziękuję
Jeszcze nie tak dawno po bydgoskich ulicach śmigały wożąc nas do szkoły, pracy, na zakupy
Obecnie stoją zaniedbane w Muzeum Komunikacji w Paterku
Jelcz M11 #3640


Ikarus 280 #3610

Ikarus 260 #3756


Ikarus 280 #3569

Ikarus 280 #3421



Więcej fotek z Paterka jakby kogoś temat interesował
Ps. moderator niech wybaczy nieco większe fotki niż regulamin dopuszcza 900 zamiast 800, chyba nie rozsadzi Wam monitorów
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
O rany, 59bis Wyścigowa-Przemysłowa, jeździło się na uczelnię takim 
Situation Normal All F....... Up
- BYDZIAK 1958
- brak
- Posty: 7172
- Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
- Maciej Kulesza
- brak
- Posty: 1434
- Rejestracja: poniedziałek, 1 cze 2009, 21:08
Re: Bydgoskie zabytki motoryzacji.
Muzeum autobusów. Kolekcjoner zgromadził 11 ,,ogórków"
W Paterku koło Nakła jest największa w Polsce kolekcja autobusów komunikacji miejskiej i międzymiastowej z okresu PRL. Założyciel Muzeum Komunikacji Artur Lemański zebrał i wyremontował 30 autobusów. Jego dumą jest 11 jelczy 760 rto. To prawdopodobnie największy w Europie zbiór autobusów popularnie zwanych "ogórkami".
O historii popularnych w naszym kraju jelczy kolekcjoner opowiada ze swadą: - Po raz pierwszy Czechosłowacy pokazali nowy model autobusu na targach w Lipsku w czerwcu 1956 r. Była to bardzo nowoczesna i jednocześnie prosta konstrukcja. Polacy kupili licencję w grudniu 1958 r. na model Škoda 706 RTO. Zlokalizowano produkcję w Jelczu koło Laskowic. To stamtąd rok później wyjechał pierwszy polski model o nazwie Jelcz. Popularne "ogórki" produkowano do 1986 r. Przechodziły różne modernizacje, zamontowano otwierane automatycznie drzwi, były wersje z przyczepą, przegubowe. Zmieniano układ foteli, co umożliwiło zwiększenie liczby pasażerów oraz ułatwiło przemieszczanie się do wyjścia. Autobus mógł zabierać 81 osób, z czego 28 osób na miejscach siedzących. Ten ma 52 miejsca na kanapach i charakterystycznie rozkładanych fotelach pomiędzy kanapami.



Jeździł po stolicy
Właściciela spotykam za kierownicą jelcza 760 rto, rok produkcji 1965. Jedziemy wspólnie z kilkudziesięcioma pasjonatami komunikacji na wycieczkę, by obejrzeć nieczynne stacje kolejowe w regionie. Jest głośno i mocno podrzuca na wybojach. - Pierwotnie był to autobus przegubowy typu AP 02, który jeździł w MZA Warszawa o numerze bocznym 2078 i rejestracyjnym WW7971. W 1969 r. skrócono ramę autobusu i założono karoserię typu 043 - opowiada fachowo Lemański. I dodaje: - W latach 1972-1989 obsługiwał linię Pisz - Biała Piska.



Autobusy grają w filmach
Jego pojazdy są sprawne technicznie, wożą pasjonatów komunikacji, biorą udział w uroczystościach związanych z rocznicami i grają w filmach. - Utrzymanie autobusów, ich remonty i odbudowy pochłaniają sporo pieniędzy, dlatego je wynajmuję i wypożyczam - odpowiada właściciel. - Ten akurat jest pomalowany na zielono, ponieważ grał w powstającym obecnie filmie "Fotograf" w reżyserii Waldemara Krystka. Moje dwa kolejne autobusy grały w "Małej Moskwie". Jest taka scena - opowiada Lemański - jak podjeżdżają na dworzec kolejowy w Legnicy. Moje autobusy można też zobaczyć w filmach: "Fale", "Afonia i pszczoły", "Różyczka", "Czarny czwartek" czy w dziele pod roboczym tytułem "Wyprawa na Księżyc".
Prędkość maksymalna jelcza to 55 km/godz., spala 30 litów ropy, ma pięć biegów, silnik Skody o pojemności 11 781 cm sześc., moc 165 KM. Jazda takim autobusem to jak jazda wehikułem czasu.
Na koniec piękne zdjęcia autobusów w Bydgoszczy

Bydgoszcz, 30 sierpnia 1970 r. Nowy Rynek linia 53 nr Jelcz 272MEX nr boczny 503 z drugiej partii autobusów Jelcz, które przybyły do Bydgoszczy w 1967r fot : Jerzy Zając ze zbiorów Muzeum Komunikacji w Patereku. Na przystanku pasażerowie ustawili się w kolejce. Do autobusu wchodziło się tylnym wejściem, a wychodziło przednimi drzwiami.

02.12.1971 614 - zdjęcie ze zbiorów Muzeum Komunikacji w Patereku Jelcz 272MEX nr 614 z 1968r fot : 1970 rok zajezdnia autobusowa przy ul. Szajnochy
Więcej zdjęć... http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2BfYmDF00
W Paterku koło Nakła jest największa w Polsce kolekcja autobusów komunikacji miejskiej i międzymiastowej z okresu PRL. Założyciel Muzeum Komunikacji Artur Lemański zebrał i wyremontował 30 autobusów. Jego dumą jest 11 jelczy 760 rto. To prawdopodobnie największy w Europie zbiór autobusów popularnie zwanych "ogórkami".
O historii popularnych w naszym kraju jelczy kolekcjoner opowiada ze swadą: - Po raz pierwszy Czechosłowacy pokazali nowy model autobusu na targach w Lipsku w czerwcu 1956 r. Była to bardzo nowoczesna i jednocześnie prosta konstrukcja. Polacy kupili licencję w grudniu 1958 r. na model Škoda 706 RTO. Zlokalizowano produkcję w Jelczu koło Laskowic. To stamtąd rok później wyjechał pierwszy polski model o nazwie Jelcz. Popularne "ogórki" produkowano do 1986 r. Przechodziły różne modernizacje, zamontowano otwierane automatycznie drzwi, były wersje z przyczepą, przegubowe. Zmieniano układ foteli, co umożliwiło zwiększenie liczby pasażerów oraz ułatwiło przemieszczanie się do wyjścia. Autobus mógł zabierać 81 osób, z czego 28 osób na miejscach siedzących. Ten ma 52 miejsca na kanapach i charakterystycznie rozkładanych fotelach pomiędzy kanapami.



Jeździł po stolicy
Właściciela spotykam za kierownicą jelcza 760 rto, rok produkcji 1965. Jedziemy wspólnie z kilkudziesięcioma pasjonatami komunikacji na wycieczkę, by obejrzeć nieczynne stacje kolejowe w regionie. Jest głośno i mocno podrzuca na wybojach. - Pierwotnie był to autobus przegubowy typu AP 02, który jeździł w MZA Warszawa o numerze bocznym 2078 i rejestracyjnym WW7971. W 1969 r. skrócono ramę autobusu i założono karoserię typu 043 - opowiada fachowo Lemański. I dodaje: - W latach 1972-1989 obsługiwał linię Pisz - Biała Piska.



Autobusy grają w filmach
Jego pojazdy są sprawne technicznie, wożą pasjonatów komunikacji, biorą udział w uroczystościach związanych z rocznicami i grają w filmach. - Utrzymanie autobusów, ich remonty i odbudowy pochłaniają sporo pieniędzy, dlatego je wynajmuję i wypożyczam - odpowiada właściciel. - Ten akurat jest pomalowany na zielono, ponieważ grał w powstającym obecnie filmie "Fotograf" w reżyserii Waldemara Krystka. Moje dwa kolejne autobusy grały w "Małej Moskwie". Jest taka scena - opowiada Lemański - jak podjeżdżają na dworzec kolejowy w Legnicy. Moje autobusy można też zobaczyć w filmach: "Fale", "Afonia i pszczoły", "Różyczka", "Czarny czwartek" czy w dziele pod roboczym tytułem "Wyprawa na Księżyc".
Prędkość maksymalna jelcza to 55 km/godz., spala 30 litów ropy, ma pięć biegów, silnik Skody o pojemności 11 781 cm sześc., moc 165 KM. Jazda takim autobusem to jak jazda wehikułem czasu.
Na koniec piękne zdjęcia autobusów w Bydgoszczy

Bydgoszcz, 30 sierpnia 1970 r. Nowy Rynek linia 53 nr Jelcz 272MEX nr boczny 503 z drugiej partii autobusów Jelcz, które przybyły do Bydgoszczy w 1967r fot : Jerzy Zając ze zbiorów Muzeum Komunikacji w Patereku. Na przystanku pasażerowie ustawili się w kolejce. Do autobusu wchodziło się tylnym wejściem, a wychodziło przednimi drzwiami.

02.12.1971 614 - zdjęcie ze zbiorów Muzeum Komunikacji w Patereku Jelcz 272MEX nr 614 z 1968r fot : 1970 rok zajezdnia autobusowa przy ul. Szajnochy
Więcej zdjęć... http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2BfYmDF00



