Bydziak prezentował w tym wątku podobny widok w szerszym kadrze na śluzę nr III.
Ta pocztówka jest jednak dużo wyraźniejsza. Widać na niej więcej szczegółów
I jeszcze pocztóweczka ze śluzą V.
Załączniki
śluza 3 (Forum).jpg (208.35 KiB) Przejrzano 9571 razy
V Schleuse (Forum).jpg (141.68 KiB) Przejrzano 9571 razy
Nie dawno zaczął się remont, a konkretnie naprawa bram śluz Starego Kanału. Rozpoczęto od tych przy ul. Bronikowskiego. Jeśli dobrze pamiętam, prawie 40 lat temu, również zaczęto wymiany bram, od śluzy VI. Poniżej, 'szybkie' wyciągnięcie bramy śluzy przy Wrocławskiej. https://www.youtube.com/watch?v=irpvbWRNscg
Załączniki
śluza bez bramy .jpg (192.44 KiB) Przejrzano 9092 razy
Te prawie 40 lat temu, gdy 'naprawiano' śluzy, remont nie tylko dotyczył wymian na nowe bram i naprawy murów. Położono wtedy również nowe 'podłogi' na dnie śluz. Teraz, nie wiadomo czy i one zostaną naprawione. Poniżej, zdjęcie dziurawej podłogi w śluzie IV.
W mijającym tygodniu, odbyła się w Bydgoszczy konferencja "World Canals Conference"
Goście konferencji, spacerowali nad kanałem, debatowali... W licznych relacjach, pojawił się projekt 'odkopania kanału'. Poniżej kadr z jednego z filmików o tym wydarzeniu. Jego nowy przebieg był by nie co inny, 'prosty', wymuszony zmianami układu komunikacyjnego tego rejonu. Wygląda to ładnie, ale... 1 Śluzy II i III, musiano by zbudować nowe, (stare pozostały by nadal zakopane). 2 A co z mostem, (mostami), w osi Kruszwicka- grunwaldzka? Zapomniano o tym? 3 Zapomniano też, że kolejny koszt to budowa mostu tramwajowego 'Garbary'... A jeszcze most na Grottgera...
Załączniki
nowszy stary kanał.jpg (126.91 KiB) Przejrzano 8039 razy
Nie wiem, czy śmiać się z tego pomysłu, czy płakać.
W mieście nie ma kasy na bieżące remonty, przebudowę i rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej, a co chwila pojawiają się jakieś odrealnione pomysły, na coś, co nie wiadomo czemu by miało konkretnie służyć?
Ostatnio, wśród 'zestawów porównawczych', wstawiam więcej takich, które pokazują części Starego Kanału. (Robię to również u siebie na fb i w jednym z tamtejszych tematów, w którym od czasu do czasu pojawiają się różne dyskusje...) Poniżej pokażę 'obrazek', który przed chwilą zrobiłem. A jego tematem, jest czasami zadawane pytanie, dlaczego 'zniszczono' śluzę III? Dla mnie, odpowiedź jest prosta. W czasie likwidacji tego odcinka kanału, nikt 'z władnych', sobie nie zawracał głowy, żeby ją zachować. Np. na pamiątkę. Być może minie jeszcze jakiś czas i temat się znów pojawi. I ona, tak jak 'nie dawno' trapezowa, zostanie odkopana, naprawiona i wyeksponowana...
Załączniki
śluza III gdyby była zachowana B.jpg (140.66 KiB) Przejrzano 7124 razy
Odbywają się tego roku różne imprezy, z okazji jubileuszowych, 250-ciu lat Kanału Bydgoskiego. Wczoraj, odbył sie nad kanałem 'kameralny koncert', z muzykami na tratwie...
Nie ma już 'akacji na wysepce'. Sama wysepka, jest jednym z ostatnich śladów 'podjazdu' na dawny most nad kanałem. Punktem odniesienia do dawnej pochyłości ulicy, w tym przypadku wznoszącej się ku mostowi. Drzewa zniknęły... A co teraz czeka, tą swoistą, 'zabytkową górkę'?