Strona 2 z 4
Re: Bydgoszcz Główna
: poniedziałek, 12 sie 2013, 13:58
autor: salamon
No...
Autosana nie będzie

Re: Bydgoszcz Główna
: wtorek, 13 sie 2013, 21:05
autor: bunkier
No i wybrali:
http://zyciebydgoszczy.pl/20130813816/p ... cji-dworcaJak zwykle urzędasy wiedzą najlepiej. Może by tak spytali mieszkańców Bydgoszczy o zdanie.
Po co nam taki "wypasiony" dworzec jak wiadomo że PKP stacza się na bocznicę. U nas wystarczyła by budka z biletami.
Re: Bydgoszcz Główna
: czwartek, 15 sie 2013, 22:45
autor: andant
raczej automat, albo apka na smartfona

Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 16 sie 2013, 08:51
autor: Ewing
Tak więc niedługo pociągi będą zatrzymywały się na stacji Bydgoszcz-Żelazko

Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 16 sie 2013, 10:50
autor: GrapHite
a mi się akurat najbardziej ta opcja podoba, w końcu będzie widać budynek pomiędzy peronami
Re: Bydgoszcz Główna
: niedziela, 23 lut 2014, 17:05
autor: seth
W załączeniu do dyskusji plan dworca z roku ??? Nie wiem. Wygląda na lata 70/80-te XIX wieku. Mapa nie jest datowana.
Re: Bydgoszcz Główna
: wtorek, 25 lut 2014, 12:52
autor: escobar
Zawsze można tak:
- skromnie (kryzysowe lata mamy

)
- jest Autosan
- łatwe dojście z dworca do głównej ulicy
- bez żadnych fajerwerk i futurystycznych aranżacji
Re: Bydgoszcz Główna
: wtorek, 25 lut 2014, 17:07
autor: BYDZIAK 1958
^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym.

Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty?
Re: Bydgoszcz Główna
: wtorek, 25 lut 2014, 18:21
autor: Ewing
Re: Bydgoszcz Główna
: wtorek, 25 lut 2014, 21:49
autor: GrapHite
BYDZIAK 1958 pisze:^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym.

Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty?
ja nie widziałem innych wizualizacji po za tymi znanymi
Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 21 mar 2014, 07:40
autor: BYDZIAK 1958
Natrafiłem na takie zdjęcie, z lat bodaj siedemdziesiątych XXw. Na naszej kolei, to był schyłek 'wieku pary'. Po lewej stronie kadru, w oddali, widać niebieską budkę dźwigu przy składowisku węgla do parowozów. Tor, po którym tam podjeżdżał parowóz, był położony spadziście i we właściwym miejscu załadunku węglem lokomotywa wraz z tendrem była do połowy pod poziomem terenu. Rozwiązanie to ułatwiało sam załadunek węgla i jego obserwację tej czynności, operatorowi w budce dźwigu.
Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 21 mar 2014, 08:37
autor: WDW
Pierwsze primo - lata siedemdziesiąte w Polsce to epoka pary w pełni. Co więcej, w pierwszej połowie lat 80tych parowozy powróciły na wiele linii obsługiwanych wcześniej przez trakcję spalinową, wiadomo problemy z ropą i awaryjnym taborem. Schyłek to końcówka lat osiemdziesiątych, ostatnie rozkładowe pociągi prowadzone parowozem to pierwsza połowa lat 90tych (poza Wolsztynem oczywiście). W latach 1990-1991 wskutek ostrej zimy przywrócono np. do ruchu niektóre już odstawione w zapas kopciuchy.
W latach siedemdziesiątych w zasadzie wycofano parowozy serii przedwojennych, ale w powszechnym użyciu jeszcze przez kilkanaście lat zostały serie wojenne i powojenne.
Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.
Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 21 mar 2014, 11:43
autor: bunkier
Tak trochę w temacie i nie w temacie
Moje prywatne nawęglanie

Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 21 mar 2014, 11:56
autor: jaras
WDW pisze:Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.
Pamiętam doskonale te urządzenie i miejsce gdzie to było.
Re: Bydgoszcz Główna
: piątek, 21 mar 2014, 21:22
autor: BYDZIAK 1958
WDW pisze:(...)
Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.
Wydawało mi się że 'ten z niebieska budką', brał w tym nawęglaniu udział. Choćby pośrednio, przez sypanie węgla do tych wózków (o których nie wspomniałem, bo zapomniałem)
bunkier pisze:Tak trochę w temacie i nie w temacie
Moje prywatne nawęglanie

Całą moja makietę przekazałem w inne ręce. Ale mam wciąż do TT-tki sentyment.

Re: Bydgoszcz Główna
: sobota, 22 mar 2014, 08:37
autor: WDW
Bydziaku, węgiel na wózki trafiał z reguły z zasobnika zsypowego (były różne konstrukcje, od typowych "lejków", po pudła skasowanych talbotów), czasem taśmociągiem prosto z zasieku (obecnie widać taki układ w Wolsztynie), czasem też ręcznie ładowano wózki łopatami. Wózek z węglem był wpychany po szynach pod żuraw stacjonarny, który widać na zdjęciu i podpinany pod pałąk. Taki żuraw stacjonarny nie mógł "sam sobie" napełnić wózków węglem, to zwykły dźwig
Może Jaras napisze coś na temat pomostu do nawęglania? Tam raczej też trafiały wózki napełnione węglem w sposób powyższy.
Re: Bydgoszcz Główna
: niedziela, 23 mar 2014, 09:53
autor: BYDZIAK 1958
^^^ W takim razie do czego służył tam ten 'dźwig', który swe pole działania miał w promieniu sięgającym tory?
Bunkrowi dał radę nawęglać parowozy TT-tki...

Re: Bydgoszcz Główna
: sobota, 12 kwie 2014, 19:47
autor: jaras
W Bydgoszczy węgiel do wózków ładowany był ładowaczem takim podobnym do dżwigu,następnie wózek z węglem trafiał na pomost gdzie zsypywano go do tendra parowozu.
Re: Bydgoszcz Główna
: niedziela, 13 kwie 2014, 14:59
autor: GrapHite
tutaj był widać naocznie zagłębienie
?

a po Polsku?

Re: Bydgoszcz Główna
: poniedziałek, 14 kwie 2014, 08:37
autor: jaras
Drugie zdjęcie pokazuje miejsce gdzie był wąwóz do nawęglania.